درباره‌ی فارغ از هیاهو

یادداشت‌های وبلاگ فارغ از هیاهو را من در اردیبهشت سال ۱۳۸۷ آغاز کردم؛ آن زمان سال آخر دبیرستان و پیش‌دانشگاهی بودم (پیش‌دانشگاهی مدرسه ما بلافاصله بعد از امتحانات سراسری و همان تیرماه شروع می‌شد و فقط یک هفته تعطیل بودیم) و خوشبختانه در اول سال توانسته بودم پس از چند سال یک PC خوب و گران جمع کنم و از قافله فناوری و علایق‌ام عقب نمانم؛ چون سال‌ها بود در حسرت چنین PCای می‌سوختم و PC قدیمی‌ام هم بارها قطعات‌ش سوخته و غیرقابل استفاده بود. این PC جدید چنان انگیزه‌ای به من داد که به جبران چندسال برآمدم و هم‌زمان که اسیر درس و مسائل آن بودم سعی کردم خودم را در فناوری به‌روز کرده و در کدنویسی به ترندهای جدید برسانم. فارغ از هیاهو قرار بود وبلاگ من راجع به فناوری باشد و از جنس مطالبی که سال‌ها بود در نشریات حوزه‌ی فناوری می‌خواندم و به ویژه «ماهنامه‌ی شبکه». در اصل عنوان این وبلاگ من هم از عنوان یکی از مطالب نشریه شبکه برگرفته شده که گفتگویی بود با بیل گیتس.

این وبلاگ ابتدا روی بلاگ اسپات فعال بود و یک وبلاگ با نام مشابه هم در وردپرس اضافه کردم که مطالب علمی را در آن می‌نوشتم. از سال ۹۲ تصمیم گرفتم آنها را ادغام کرده و در دامنه‌ی شخصی خودم قرار دهم. متاسفانه چندبار به دلیل سهل‌انگاری‌های خودم در تمدید سرور و همچنین مسائل و اوضاع مملکت کل سایت روی هوا رفت و دوباره مجبور شدم از هارد رایانه‌ام مطالب را مرتب و آماده و روی سرور جدیدی پیاده کنم. در فاصله‌های طولانی هم به خاطر مشکلات و مسائل شخصی و بی‌انگیزگی هم بی‌خیال نوشتن چیزی شدم و فاصله‌های خالی زیادی در بایگانی نوشته‌ها ایجاد شد.

چیزی که باعث شده من اینجا را حفظ کنم؛ یکی جستارمند بودن بیشتر مطالبی‌ست که در اینجا نوشتم و به نوعی روند تکاملی اندیشه مرا نشان می‌دهد و دیگری این‌که با دیدن موضوعات و زمینه‌های عمده‌ی مطالب می‌توانم بفهمم که در آن دوران بیشترین دغدغه‌ی من چه بوده و به چه چیزهایی می‌اندیشیدم.

من وبلاگ‌های دیگری هم داشتم هم قبل از آغاز فارغ از هیاهو و هم بعد از آن که بیشترشان حاوی نوشته‌های شخصی و ادبی بودند که تعدادی‌شان توسط سرویس دهنده حذف شد و تعدادی را هم خودم بعدها که بزرگتر شدم حذف‌شان کردم. به طور کلی سال ۱۳۹۲ من تمام وبلاگ‌هابم را حذف کردم و مطالب آنها را به همین دامنه‌ی شخصی‌ام افزودم. بعدها برخی از پست‌های مهم آن وبلاگ‌ها را ویراست‌م و به همین دامنه شخصی خودم؛ یعنی همین وبلاگ فارغ از هیاهو منتقل کردم. این‌گونه مطالب زیر دسته‌بندی «از اولین نفس‌هایم» و «» قابل تشخیص‌اند که بیشتر مربوط به خاطرات و نوشته‌های شخصی من می‌شوند که آنها را برای انتشار در دامنه‌ی شخصی‌ام ویراسته‌ام.

سلام! من یک پیام‌رسان دوچرخه‌سوار در روز، بازیگر مشتاق در شب هستم، و این وب‌سایت من است. من در لس آنجلس زندگی می‌کنم، یک سگ بزرگ به نام جک دارم، و من پینیا کولادا دوست دارم. (همچنین گرفتار شدن در باران را دوست دارم.)

…یا چیزهایی مانند این:

شرکت XYZ در سال ۱۹۷۱ تأسیس شد، و تا کنون چیزهای با کیفیتی را به عموم عرضه کرده است. این شرکت در شهر گاتهام واقع شده است، بیش از ۲۰۰۰ نفر در آن کار می‌کنند و همه نوع چیز عالی برای جامعه گاتهام انجام می‌دهد.

به عنوان یک کاربر جدید وردپرس، برای حذف این برگه و ایجاد برگه‌های جدید برای محتوای خود شما باید به پیشخوان بروید. خوش بگذره!